5 פעולות מומלצות לעשות בעסק שלך בחודש האחרון בשנה !!!

בעלי עסקים רבים עסוקים בסוף שנה בספירות מלאי , בהערכות לתחזיות 2019 , בצמיחה ובהכנות לשנה החדשה .

סיום שנה הוא הזדמנות מצוינת לסיום וסיכום ראוי לשנה ולהלן דברים שאנו ממליצים עליהם לסכם את השנה נכון , ולפתוח את השנה החדשה , וזאת בצד הפיננסי של ההתנהלות העסקית:

  1. הפרשות לפנסיה לבעלים , קרנות השתלמות – לבחון לעומק את ההפרשות לפנסיה לבעלים של העסק, לבעלי החברה . לוודא שכול ההפרשות בוצעו במלואן על פי התכנון של הבעלים לפרישה שלו . להתאים את היקף ההפרשות השנתי שרצית לבצע ולא ביצעת בפועל . לבחון את הרווח הצפוי השנה, ואיך אפשר להנות ממגן מס דרך הפרשה לקרן השתלמות . לאורך השנים בחינה זו מוכיחה את עצמה כיעילה מאוד, וכשמתקרבים לפרישה הסכום החודשי שתקבל כקצבה מהביטוח מנהלים תהיה מותאמת לצרכים שלך . בדוק זאת לעומק מול רואה החשבון שלך, מול סוכן הביטוח , אל תדחה את ההתאמות הנדרשות . תהנה מההפרשות הראויות והמדויקות לצרכים שלך כבר החל מהשנה , שנת 2018 .
  2. הוצאות מימון – בדוק מה היו הוצאות המימון שלך בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה . התייעץ עם יועץ פיננסי, חברים עם ידע בנקאי, חשב של החברה , רואה החשבון שלך , הצב לעצמך יעד לחסוך בשנה הבאה 10% לפחות מהוצאות המימון . קיימות שיטות רבות לחסוך בהוצאות המימון כגון : פניה לבנק לקבלת הנחות לאור רמת הפעילות, פריסת האשראי זמן קצר לאשראי זמן ארוך, או להלוואות מימון קצרות טווח וזולות משמעותית מהמסגרת, קבלת מימון יבוא בהלוואות בנות 6 חודשים במקום הלוואות מתחדשות בכול חודש ועוד כהנה וכהנה . בקשו הלוואת מדינה בריבית אטרקטיבית , בקשו הלוואת קרן כלל ובנק הפועלים בריבית טובה .   התייעצו עם בעלי מקצוע, שווה לשלם לאנשי מקצוע ולחסוך עשרות אלפי ₪ בשנה . מוכח מניסיון רב שנים .
  3. התאימו את המסגרות בשנה החדשה – כול בעל עסק יושב בסוף שנה ומתכנן את שנת 2019 . מתכנן התרחבות, צמיחה , כניסה לתחומים חדשים , הכנסת עובדים ?          הכנת תוכנית מימון לשנה החדשה היא דבר חיוני מאין כמוהו . זהו מצפן שמעיד על הדרך שאליו העסק שלך צועד, וכלכלן , או יועץ פיננסי שהוא בעל מקצוע שמבין בהכנת צרכי מימון יתפור לך חליפת מימון לשנה החדשה . פנו לבעלי מקצוע , יועצים עסקיים, יועצים פיננסיים, מתכנני מימון , יועצים אסטרטגיים, הכינו איתם תוכנית .                                              לוו את התוכנית שלכם לשנה החדשה בתוכנית מימון מסודרת . בחנו הכנסת בנק נוסף לתוכנית המימון . התאימו את המסגרות לפעילות הצפויה בשנה החדשה . אני עושה זאת עם הלקוחות שלי למעלה מ 16 שנה של ליווי וזה מצליח להם כול שנה מחדש ומצמיד אותם למציאות ולצרכים האמיתיים בפועל , ובעיקר חוסך להם כסף וכאבי ראש מיותרים .
  4. קבעו יעדים להתנהלות הכספית – קבעו לעצמכם יעדים שאתם רוצים לעמוד בהם בשנה החדשה . יעדים שחברות קובעות לעצמן לדוגמא : ירידה באובליגו הבנקאי ב 15% ללא פגיעה בהכנסות  . הקטנת הוצאות המימון בשיעור של 8% בשנה . הקטנת ההחזרים החודשיים מהלוואות זמן קצר להלוואות זמן ארוך . ועוד כהנה וכהנה . היו מדויקים בקביעת היעדים כתבו אותם על דף אחד ושימו את היעדים מולכם . חלקו את היעדים לרבעונים ובחנו בכול 3 חודשים האם עמדתם ביעדים הכספיים שקבעתם לעצמכם . אם אינכם יודעים לעשות זאת לעצמכם , קחו גורם חיצוני שיקבע לכם את היעדים הללו , ובצעו התאמות ובדיקות בכול חודש או בכול רבעון .
  5. השקיעו בהשכלה פיננסית בעצמכם– קבעו לעצמכם שבשנה הקרובה אלמד קורס ב – ….. קיימים מאות קורסים בהשכלה פיננסית , בנק לאומי, בנק הפועלים, מעו"ף , ועוד גופים נותנים את הקורסים הללו בחינם או בעלות סמלית לחלוטין . השקיעו בקורסים הללו למדו את עצמכם . פעם מדינות וארגונים  היו נלחמים על אדמות , ומשאבי טבע . היום החברות הגדולות בעולם נלחמות על ידע . שווי שוק של החברות הגדולות בעולם , הינו של חברות ידע .

ידע הוא העתיד, ידע הוא עוצמה , ידע הוא יכולת .

השקע בידע שלך, בפיננסים והתנהלות כלכלית .

בסופו של דבר אתה והעסק שלך תרוויחו כסף רב ושקט והצלחה בהתנהלות שלך .

בהצלחה !

שלומי, אשראי אישי .